donderdag 7 januari 2010

De beste boeken van 2009: Nederlandstalige thrillers

Nog nooit zoveel boeken gelezen als in 2009! Ik probeer iedere week 1 boek te lezen, mijn streven is dus 52 boeken per jaar. Dit jaar heb ik 62 boeken uitgelezen! Veel thrillers, hier en daar wat literatuur en non-fictie.
Best moeilijk om daar een top 5 of top 10 uit te halen. Ik ga het mijzelf gemakkelijker maken: per categorie noem ik een paar titels die mij zijn opgevallen en bijgebleven. Voor jullie leesplezier maak ik er aparte blogs van!
Om te beginnen Nederlandstalige thrillers: Felix Thijssen, Esperanza. Ongelooflijk dat hij NIET de Gouden Strop hiervoor heeft gekregen. Naar mijn mening de beste Nederlandstalige misdaadroman van het afgelopen jaar. Mooi verhaal, goed geschreven, levensechte personages. Kortom alles klopt!
Ook heel moooi: Lieneke Dijkzeul, De geur van regen. Een boek om heel langzaam van te genieten.